top of page
  • Writer's pictureחץ-דוד

מי לה' לדרעי


המבוקר: אריה דרעי, יו"ר תנועת ש"ס.

האשמה: מחלל פיקדון קדוש לקידום פגיעה בצרכני הקנאביס החלשים.

פירוט הביקורת האישית והממסדית: תנועת ש"ס היא תופעה אדירה וחשובה בהיסטוריה של העם הישראלי. גם מי שמבקש לחפש את הרע, ייאלץ להודות בטוב הענק שהתנועה הזו יצרה והקרדיט הולך למנהיגה הרעיוני הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

ש"ס הוקמה כמפלגה עם הנהגה רעיונית שאינה עוסקת בפוליטיקה. אין דבר יפה מזה. המבנה של המפלגה היא שהפוליטיקאים כפופים לגוף אידיאולוגי-רעיוני ששמו "מועצת חכמי התורה" שבראשותו עמד הרב עובדיה יוסף כפוסק מכריע. במועצת החכמים ישבו יועצים וראשי קהילות של בני הברית של ש"ס שהיו רבנים מובילי דעת קהל בקרב עולי מרוקו, תימן, עיראק ואנשי ירושלים, וכולם קיבלו שהפסיקה הסופית בש"ס שייכת לרב יוסף, אשר ניסה, במסגרת יכולתו, למצוא את הדרך לישראליות מקרבת שפונה לעזרת החלש.

לאחר מותו של הרב יוסף, לא קם גדול כמותו, והפיקדון, שהוא ההנהגה של תנועת ש"ס, ניתן בפועל לאריה דרעי. מועצת חכמי התורה הנוכחית אינה יכולה על עוצמתו הציבורית והוא שולט בה לחלוטין ולכן אני מצביע אך ורק על דרעי כמי שאשם בהתנגדות ש"ס לשויון זכויות לצרכני הקנאביס ובתמיכה ברדיפה הפראית נגדנו.

חשוב לציין: בניגוד לאסלאם והבודהיזם, אין איסור על אלכוהול או שינוי תודעה במסורת ודת ישראל, ובניגוד לנצרות – אין כל אידיאל של התנזרות שהתפתח לכדי תנועת טהרנות ולכן גם אין איסור מפורש על קנאביס במקורות הישראליים. האיסור נולד בפרשנות מופרכת שראשיתה ברב החרדי-אשכנזי משה פינשטיין שהתגורר בארה"ב וחיבר קבצי שאלות ותשובות בשם "אגרות משה". תשובתו לאיסור על קנאביס ניתנה בשנת 1973, כלומר – שנה וחצי אחרי ההכרזה על "המלחמה בסמים" בארה"ב, ובאווירה ציבורית רעילה, כשהוא עצמו היה בן 78, כלומר, קביעתו הושפעה מהיותו אירופאי לבן וזקן ששנא את ההיפים הליברלים (הרפורמים), האמין בדברי ההסתה נגד סמים בכלל וקנאביס בפרט והיה לו צורך למצוא חן בעיני ממשל ניקסון. תשובתו מבוססת על כך שצריכת קנאביס פוגעת בלימודים, ממכרת, מעוררת תאוות שווא חייתיות וזה איסור על "בן סורר ומורה", כלומר שדינו מוות בסקילה (אך אין לבצעו) ולכן זה גם מצער אב ואם, ומוביל לחטאים רבים. זו תשובה עלובה ושגויה לחלוטין המבוססת על מידע מפוברק שאין בו כל אמת. זו תשובה פסולה מיסודה מהטעם של "מדבר שקר תרחק" והיא מתבססת על מדע שגוי ושחיתות עכו"ם ולא על ניתוח הלכתי. את רוב החיבור הזה כתבתי אחרי שצרכתי קנאביס בעישון ואני צורך קנאביס בעישון כמעט כל יום ומתפקד ברמה הגבוהה ביותר. כמנהיג ישראלי המוסמך לפסוק הלכה אני חולק על תשובתו של הרב פינשטיין ומבטל אותה וביחד איתה כל איסור הלכתי על צריכת קנאביס לחלוטין. לכל השואל אני מכריז בזאת כי על פי המסורת והדת הישראלית – צריכת קנאביס מותרת, כמובן במידה טובה, לא לשכוח את חובותיכם האחרות ואם אתם מרגישים שהגזמתם או תופעות לוואי שליליות – יש תמיד להושיט לכם יד באהבה, תמיד ובכל זמן, לעזרה, בלי כפיה ובלי שיפוטיות. לעמדתי שותפים גם הרב ברוך פינקלשטיין שפרסם בנושא נייר עמדה תומך והרב צבי פרנייר ימן, עורך אתר חב"ד העולמית שהוציא בנושא מאמר.

על פי סקר שנערך על ידי מכון בכר, 60% ממצביעי ש"ס בשנת 2015 תומכים בלגליזציה, מחציתם "תומכים מאוד". אחוזים גבוהים ממצביעי ש"ס הינם צרכני וצרכניות קנאביס, המשמעות היא שדרעי מתעלם מרצונות מצביעיו הוא.


כמי שמחזיק את הפיקדון הקדוש של השליטה בתנועת ש"ס, מתפקידו של דרעי לשמוע אותנו ולעשות כל שביכולתו לעזור לנו – אך כל ניסיונותינו עלו בתוהו ולא הצלחנו אפילו להיפגש אתו. לא בתנאים שווים ואפילו לא סתם כך לפרוטוקול. אנחנו שקופים בעיניו, לא קיימים. טובים כמצביעים אבל לא כבני אדם. זה יחס של ישראלי לאחיו? אני לא מאמין שכך היה נוהג הרב עובדיה זצ"ל לו היה בחיים, גם אם הוא עצמו לא היה נפגש איתנו, לכל הפחות הוא היה מכריח את דרעי להיפגש ולהקשיב.





25 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page